Perhosia.jpg

Enhän minä tiedä näenkö tulitusta mutta kyllä niitä varmaan lähetetään täälläkin ja minulla on hyvät näkymät Nokian keskustaan vaan kello on vasta 17.00 joten ei ole jytinä vielä alkanut.

Minulla oli tänään ruokavieraita Ville oli perheineen Lassi vaan puuttui kun oli tullut flunssaan oli eilen vilustunut mökillä, nousin aamulla hyvissä ajoin laittelemaan ruokaa kun nykyään minulla ei mikään tapahdu enää nopeasti.

Kaija ja Jorma toivat aamulla postin ja Jorma toi sitten vbielä mitä pyysin kaupasta. Aamupäivällä paistoi aurinkokin vaan iltapäivällä oli jo hämärää ja liukasta tiesin sen kyllä muutenkin mutta suomalainen ei usko kokeilematta ja niimpä minäkin läksin sauvojen kanssa, oli liukasta jo heti pihassa ja kaksi naapuria oli rollaattoreineen heti tunnelissa eivät kauemmas uskaltautuneet, minä hiiviskelin tuonne mäen alle saakka ja tulin sieltä toista puolta katua, naapurit olivat yhä edelleen samassa paikassa koska  ilma oli erittäin hyvä.

Sitten vasta tultuani laitoin tiskikoneen päälle ja keittelin kahvit kun vieraani jotka kävivät eivät juo kahvia tässäpä se ilta on pimentynyt ja valoja näkyy  mutta ei vielä tulituksia,

Juttelin välillä ruotsissa asuvan siskoni kanssa skypellä ja hän oli vihainen kun siellä on paljon turkkilaisia ja muistakin maista ihmisiä jotka eivät noudata lakia esim. tämän uudenvuoden tulitusten suhteen vaan ovat jo tähän mennessä ammuskelleet kolmena yönä niin etteivät ihmiset saa nukkua eikä heille saada mitään kuria hän ihmetteli kun sanoin etten minä ole tänäkään iltana kuullut  enkä nähnyt tulitettavan en  muista viime vuottakaan oliko häiriöitä.