Joulupukki.jpg

Näin on tämäkin päivä illassa enkä muista että olisin saanut mitään juuri aikaiseksi, puuron olen tietysti aamulla keittänyt ja syönyt mutta se ei ole kovin suuri aikaan saannos, viime yö oli rauhallinen sain hyvin nukuttua ja päiväkin on mennyt hyvin, Jorma kävi aamulla lehdet tuomassa ja kävi apteekista yhden lääkkeen.

Jossain vaiheessa näytti satavan lunta vaan vähän sitä tuli kun ei maassa näy mitään nollan tienoilla siellä lämpötila on tällä hetkellä.

Tänään oli Kerholassa ne Kotosalla juhlat joista olen maininnut useammankin kerran alkoivat klo 14,00 vaan läksimme hyvissä ajoin kun tiesimme että sinne tulee lähipitäjistä paljon väkeä niin kuin oli tullutkin siellä oli pöytiä siellä sun täällä ja menimme samaan pöytään kuin meidän talon asukkaita oli jo asettunut ja minulla sattui tuoli niin päin että selkäni oli näyttämölle päin, mikroffoonissa ei tainnut olla virta päällä kun ei kuulunut kuin mutinaa vaan sitä tuli kyllä paljon ja kauan minulla ei ollut harmainta hajua mistä oli kyse.

Puheita piti yksi sun toinen, sen jälkeen kun äityivät laulamaan siitä ei paljon nauttinut samanlaisia kähiseviä mummoja kuin minäkin ja niitä ryhmiä oli varmaan joka paikasta mistä oli asukkaitakin, meitä siinä' pöydässä välillä naurattikin se touhu vaan minua lakkasi naurattamasta kun alkoi särkeä päätä ja mökä vaan jatkui ja kahvikupit pölyttyivät kun siinä olivat monta tuntia.

Sitten joku aloitti laulun Kodinkynttilät ja laulettiin kaikki se piristi tilannetta aika paljon ja näkyi jo sellaista liikettä että kahviakin voi saada, se oli hienoa se laulu kyllähän se kahvikin oli hyvää leivoksen kanssa ja sitten me läksimmekin jo pukemaan ettemme joudu suurimpaan rytäkkään viisi naista meitä tuli kotiin vaan toiset vielä jäi, edessä seisoi niin pitkä linja-auto ettei me kukaan olleet ennen nähneet oli siinä pienempiäkin ja henkilö-autoja. Olen huono arvioimaan mutta kyllä siellä lähemmä parisataa henkilöä oli hyvä kun pääsimme pois ja minulle riitti vähäksi aikaa juhlat ja toiset olivat samaa mieltä.